Górnictwo i alchemia

Autor poradnika: Amongalen



Co to jest górnictwo?

Górnictwo jest jedną z umiejętności standardowych, które są dostępne dla wszystkich klas postaci, wszyscy mogą z niej korzystać.
Górnictwo rozwija się czytając księgi o nazwie „przewodnik po górnictwie”, a wyglądają one tak: Niestety umiejętność ta nie działa jeszcze na polskim metinie. Kolejne jej poziomy powinny zwiększać szansę na wydobycie rudy oraz jej ilość przy każdym kopaniu.

Kilof

Jak pewnie większość wie, nic się nie wykopie bez odpowiedniego narzędzia. Jest nim kilof, który możemy nosić od 30 poziomu, a nabędziemy go za 80 tysięcy yang u drwala Deokbae, który znajduje się w drugim mieście w tym miejscu:




Chunjo






Shinsoo






Jinno


A wygląda on tak:





Kilof możemy również nabyć od innych graczy, lecz zapewne będą oni chcieli więcej pieniędzy za niego. Narzędzie te, podobnie jak wędka, ma punkty, które zdobywa się podczas każdej próby wydobycia rudy. Gdy osiągniemy już odpowiednia ilość, możemy ulepszyć nasz kilof o jeden poziom (dla dociekliwych: na +1 potrzeba 6 tys. pkt., na +2 - 12 tys., na +3 - 24 tys., na +4 - 48 tys., na +5 - 96 tys., na +6 - 192 tys., na +7 - 384 tys., na +8 - 768 tys., a na +9 - 1536 tys.) . Podobnie jak w przypadku rozwijania samego górnictwa, ulepszanie kilofa jeszcze nic nie daje na polskim metinie, powinny być z tego takie same korzyści jak z rozwoju górnictwa. Ulepszyć kilof można u drwala, u którego się go nabyło. Oczywiście, tak jak w przypadku ulepszania wszystkich innych przedmiotów, również drwalowi może się to nie udać.

Dobra, mam czym kopać, co teraz?

Jeśli mamy już swój własny kilof, powinniśmy rozpocząć poszukiwanie jakiejś żyły. Wygląda ona mniej więcej tak:





W grze mamy 12 rodzajów żył, lecz nie wszędzie znajdziesz każdą z nich. Oto rodzaje żył wraz z ich występowaniem:

- żyła miedzi – pierwsze i drugie miasto
- żyła srebra – pierwsze i drugie miasto
- żyła złota - pierwsze i drugie miasto, dolina Seungryong oraz pustynia
  Yongbi
- żyła białego złota - dolina Seungryong, pustynia Yongbi, góra Suh-Han
  oraz świątynia Hwang (na środku doliny)
- żyła ametystu - świątynia Hwang, góra Suh-Han oraz Doyum Paper
- żyła diamentu – pierwsze i drugie miasto, dolina Seungryong, pustynia
  Yongbi oraz góra Suh-Han
- żyła skamieniałego drzewa – pierwsze i drugie miasto
- żyła ebonitu – drugie miasto, dolina Seungryong, pustynia Yongbi oraz
  góra Suh-Han
- żyła jadeitu – drugie miasto, dolina Seungryong oraz pustynia Yongbi
- żyła kryształu - świątynia Hwang, pustynia Yongbi oraz góra Suh-Han
- żyła niebiańskich łez - świątynia Hwang, pustynia Yongbi, góra Suh-Han
  oraz Doyum Paper
- sterta muszli (wydobywa się z niej kawałki perły) – dolina Seungryong,
  pustynia Yongbi oraz góra Suh-Han

Wszystkie te żyły bardzo podobnie wyglądają. Gdy już znajdziemy żyłę, której szukaliśmy, należy wziąć kilof do ręki zamiast broni (np. klikając na niego prawym przyciskiem myszy) i kliknąć na żyłę lewym przyciskiem. Gdy nasza postać skończy kopać na czacie ujrzymy informacje, czy coś wydobyliśmy, czy też nie. Następnie musimy ponownie kliknąć na żyłę, i tak aż ona zniknie (znika po kilku minutach) lub nam się znudzi.





Co mogę zrobić z rudami które już wykopałem?

Rudy mogą nam być potrzebne do niektórych misji lub po prostu sprzedania innemu graczowi i zarobieniu na tym trochę pieniędzy.

Większość graczy jednak potrzebuje rud, aby je przetopić. Gdy chcemy przetopić jakaś rudę, musimy mieć 100 sztuk danej rudy, dowolny kamień duszy +0, +1 lub +2 oraz 3 tys. yang. Wyjątkiem jest diament, do którego otrzymania potrzebujemy tylko 100 sztuk rudy diamentu oraz 10 tys. yang.. Przetapiać możemy u alchemików gildyjnych, każdy ma jedną specjalizację. Każdą rude możemy przetopić u każdego alchemika, ale u tego od danej rudy mamy 60% na przetopienie, a u innych jedynie 30%, więc opłaca się poszukać tego odpowiedniego. Alchemik wygląda tak (wraz ze swoją pracownią):





Przetopy możemy wkładać do biżuterii, ale najpierw trzeba w niej zrobić otwory diamentem, co może się niestety nie udać (przeciągamy diament na naszyjnik, kolczyki lub bransoletkę). Dany minerał można umieścić tylko w biżuterii wykonanej z tej samej substancji (np. ebonit w ebonitowych kolczykach).
Do każdej części biżuterii możemy włożyć po 3 przetopy. Każdy z nich zwiększa podstawowy bonus, który otrzymujemy z tego przedmiotu (np. w ebonitowych kolczykach zwiększa się bonus do siły oraz życia, a nie bonusy dodatkowe takie jak szansa na trafienie krytyczne/przeszywające itp.). Jeśli umieścimy w nim 1 minerał, otrzymujemy dodatkowe 10% bonusu, przy drugim dostajemy kolejne 10% ( w sumie 20%), a przy trzecim jeszcze 20% (w sumie 40%). Przetopy znikają po określonym czasie z biżuterii, od ostatniego, który włożyliśmy. Trzeci umieszczony przetop znika po 6 godzinach noszenia, drugi po kolejnych 12, a pierwszy po następnych 24.





Do góry