Wszystko o umiejętnościach M, G, P - kamienie duchowe
Autor poradnika: Amongalen
Jak zdobyć umiejętności (czary, skille)?
Umiejętności (czary) otrzymuje się po zdobyciu 5 poziomu doświadczenia. Wtedy możemy iść do zaznaczonych na mapce dwóch strażników i wybrać drogę rozwoju postaci. Po wyborze drogi w prawym dolnym rogu pojawi się kwadracik z napisem ,,Podnieś umiejętność''. Klikamy na tą ikonkę i wybieramy jakie chcemy mieć czary.
Jak zdobywać punkty umiejętności?
Otrzymujemy je po zdobyciu kolejnego poziomu doświadczenia. W lewym dolnym rogu są 4 małe kule. Pokazują one ile mamy doświadczenia, po najechaniu na nie myszką pokaże się dokładna wartość.
Co zrobić, aby umiejętność przeszła na ten drugi kwadrat?
Aby umiejętność przeszła na drugi kwadrat, który nazywany jest ,M' (mistrz – ang. master) musimy mieć w danej umiejętności odpowiednią ilość punktów umiejętności. Czar wchodzi na M, gdy mamy w nim od 17 do 20 pkt. umiejętności. Czy dany skill wejdzie na M z daną ilością pkt. umiejętności zależy tylko od szczęścia.
Gdy damy 17sty punkt w daną umiejętność mamy 25% szans, że wejdzie
ona na M.
Gdy damy 18sty punkt w daną umiejętność mamy 50% szans, że wejdzie
ona na M.
Gdy damy 19sty punkt w daną umiejętność mamy 75% szans, że wejdzie
ona na M.
Gdy damy 20sty punkt w daną umiejętność mamy 100% szans, że wejdzie
ona na M.
Najlepiej, jeśli umiejętność wejdzie na M przy 17 pkt., gdyż nie ma różnicy w mocy skilla pomiędzy takim co wszedł na 17 punkcie a takim na 20., a będziemy te kilka pkt. do przodu. Na początku może się wydawać, że ten 1 lub 2 punkty nie robią różnicy, ale przy 60 poziomie będziemy żałować tych punktów.
Co zrobić, aby umiejętność przeszła z M na G (wielki mistrz – ang. grand master)?
Gdy wbijemy jakąś umiejętność na M możemy ją rozwijać dalej poprzez Księgi Umiejętności(tzw. „KU”) aż do G. Księgi umiejętności można zdobyć z metinów lub kupić od innych graczy. Aby przeczytać Księgę Umiejętności musimy mieć czar na M i KU z tą samą umiejętnością (np. aby rozwijać Duchowy Miecz, poziom mistrzowski Aury Miecza, potrzebujemy KU Aura Miecza). Po czytaniu KU pojawi nam się komunikat informujący nas, czy udało nam się przeczytać księgę. Niestety nie zawsze mamy szczęście i niektórych KU możemy nie zrozumieć (czytanie niepomyślne). Gdy mamy umiejętność np. na M2 i chcemy ją mieć na M3 musimy przeczytać więcej ksiąg niż z M1 na M2. Na każdy kolejny poziom musimy przeczytać o jedną więcej księgę niż na poprzedni. A oto ilość ksiąg, które musimy przeczytać na dany poziom:
- z M1 na M2 jedna pomyślnie przeczytana księga,
- z M2 na M3 dwie pomyślnie przeczytane księgi,
- z M3 na M4 trzy pomyślnie przeczytane księgi,
- z M4 na M5 cztery pomyślnie przeczytane księgi,
- z M5 na M6 pięć pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M6 na M7 sześć pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M7 na M8 siedem pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M8 na M9 osiem pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M9 na M10 dziewięć pomyślnie przeczytanych ksiąg,
- z M10 na G1 dziesięć pomyślnie przeczytanych ksiąg,
Po przeczytaniu księgi mając umiejętność np. na M5 pisze nam ,,Przeczytałeś 4 księgi''. Oznacza to, że zostały nam jeszcze 4 ku, aby zdolność weszła na wyższe M6. Jest to błąd w tłumaczeniu.
Podsumowując, aby umiejętność weszła na G trzeba przeczytać pomyślnie 55 KU.
Co to są instrukcje i do czego one służą?
Instrukcje umiejętności to prawie to samo co KU, różnią się tylko tym, że szansa pomyślnego przeczytania jest znacznie większa. Po pomyślnym przeczytaniu zalicza nam jako 1 KU.
Dlaczego, gdy chce przeczytać KU pojawiają mi się różne komunikaty?
Komunikat ten oznacza, że musimy poczekać. Ku możemy czytać tylko w odstępach 24 godzin lub większych. Można także kupić zwój z Item Shopu o nazwie ,,Zwój egzorcyzmu'' za 19 Smoczych Monet, po którego przeczytaniu nie musimy czekać 24 godziny, aby przeczytać następną księgę. Innym powodem pojawienia się komunikatu może być zbyt mała ilość doświadczenia.
Zdolność nie weszła na M przy 17pkt, czy można coś zrobić, żeby weszła na M przy 17pkt?
Tak. Są trzy wyjścia w tej sytuacji:
1. Jeśli masz 30 poziom lub mniejszy możesz udać się do starszej pani i
wybrać ,,Przywracanie punktów umiejętności'' i za opłatą odzyskujesz
wszystkie punkty umiejętności, a także możesz wybrać inną drogę
rozwoju postaci np. z wojownika mentalnego możesz stać
się wojownikiem Arahan.
2. Możesz kupić księgę o nazwie ,,Opaska zapomnienia'', która cofa
1 punkt umiejętności z tej samej zdolności, dla której jest przypisana
opaska.
3. Możemy użyć „Zwoju cofania umiejętności” z Item Shopu za 49
Smoczych Monet, który cofa wybrany czar, lecz, jeśli chcemy cofnąć
umiejętność, którą mamy już na M, niezależnie na którym punkcie
weszła na M i tak dostaniemy tylko 17 punktów.
Mam już umiejętność na G1, co dalej?
Po zdobyciu poziomu wielkiego mistrza w danej zdolności, możemy ją dalej rozwijać przy pomocy kamieni duchowych.
Na każdy kolejny poziom potrzebujemy jeden kamień duchowy oraz pewną ilość rangi. Kolejne poziomy umiejętności wraz z rangą potrzebna do użycia kamienia duchowego:
- z G1 na G2 potrzebujemy pięćset (500) rangi,
- z G2 na G3 potrzebujemy tysiąc (1000) rangi,
- z G3 na G4 potrzebujemy tysiąc pięćset (1500) rangi,
- z G4 na G5 potrzebujemy dwa tysiące (2000) rangi,
- z G5 na G6 potrzebujemy dwa tysiące pięćset (2500) rangi,
- z G6 na G7 potrzebujemy trzy tysiące (3000) rangi,
- z G7 na G8 potrzebujemy trzy tysiące pięćset (3500) rangi,
- z G8 na G9 potrzebujemy cztery tysiące (4000) rangi,
- z G9 na G10 potrzebujemy cztery tysiące pięćset (4500) rangi,
- z G10 na P potrzebujemy pięć tysięcy (5000) rangi
Tak jak w przypadku czytania ksiąg umiejętności, tak i teraz może nam się nie udać. Jeśli użycie kamienia duchowego się nie uda tracimy tylko połowę podanej wyżej rangi.
Po zdobyciu G10 oraz użyciu kolejnego kamienia duchowego umiejętność może wejść na P (doskonały – ang. perfect). P to maksymalny poziom umiejętności.
Na czym polega dowodzenie?
Dowodzenie pozwala nam na dawanie członkom naszej grupy specjalnych bonusów. Rozwija się je księgami:
- od 0 do 20 (wtedy przechodzi na M1) czytamy Sztukę Wojny Sun Zi, w
sumie musimy przeczytać pomyślnie 20 ksiąg,
- od M1 do M11 (wtedy przechodzi na G1) czytamy Sztukę Wojny Wu Zi,
liczba potrzebna na kolejne poziomy zwiększa się identycznie jak w
przypadku KU, łącznie musimy przeczytać pomyślnie 55 ksiąg,
- od G1 do G11 (wtedy przechodzi na P) czytamy Wei-Lao-Zi, z G1 na G2
musimy przeczytać 10 ksiąg, na każdy kolejny poziom o jedną więcej,
w sumie 165 ksiąg.
Tak przedstawiają się kolejne bonusy (pierwszy możemy przydzielić dopiero przy 10 poziomie dowodzenia):
Uwaga! Czas trwania czarów działa tylko na czary rzucane na siebie! Nie działa na tzw. buffy, czyli czary wspomagające innych (chodzi tu o szamanów/szamanki)!
A o co chodzi z kombinacją (pot. combo)?
Kombinacja jest bardzo specyficzną umiejętnością, gdyż możemy ją rozwinąć maksymalnie do drugiego poziomu. Każdy poziom pozwala na dodatkowego ciosu zanim przeciwnik zostanie odrzucony. Rozwijać tą umiejętność możemy dowolną z trzech ksiąg: Sztuka Combo, Zaaw. Combo oraz Mistrz. Combo. Nie ma różnicy którą przeczytamy. Pierwszy poziom kombinacji możemy mieć na 30 poziomie doświadczenia, a drugi poziom combo na 50 lvlu.
Jak działa polimorfia?
Polimorfia pozwala nam na zmienienie się na pewien czas w potwora, przez co znacznie zwiększa się nasza wartość ataku. Do samej przemiany nie musimie mieć rozwiniętej polimorfii, potrzebny nam jest tylko marmur polimorfii, lecz jest to wskazane, gdyż kolejne jej poziomy zwiększają bonus do wartości ataku oraz długość przemiany. Aby rozwijać tą umiejętność musimy czytać:
- od 0 do 20 (M1) Podstawowa Polimorfia (20 ksiąg)
- od M1 do M11 (G1) Zaaw. Polimorfia (10 ksiąg)
- od G1 do G11 (P) Mistrz. Polimorfia (10 ksiąg)
Do czego służą instrukcja jazdy konnej oraz instrukcja oswajania konia?
Dzięki instrukcji jazdy konnej możemy zwiększać poziom umiejętności konnych, których możemy używać mając konia wojskowego (tzw. militar). Instrukcje te możemy czytać od 50 poziomu bez względu na to czy mamy już militara, czy jeszcze nie. Zdobyte punkty umiejętności będziemy mogli rozdać zaraz po zrobieniu wojskowego konia. Maksymalny poziom umiejętności konnej to M1.
Natomiast używając instrukcji oswajania konia podnosimy umiejętność przywoływania konia na kolejne poziomy. Każdy kolejny poziom daje nam większą szanse na przywołanie naszej wierzchowca. Maksymalny poziom tej umiejętności to 10.
Jak rozwijać górnictwo i co to daje?
Górnictwo rozwijamy czytając przewodniki po górnictwie. Każdy kolejny poziom zwiększa wydobycie rudy, lecz umiejętność ta nie działa jeszcze w polskiej wersji gry. Maksymalny poziom to 20.